-‘•̬●’-Anime Lovers -‘•̬●’-

- We have a chance even at the bottom -
 
ИндексИндекс  PortalPortal  FriendsFriends  CalendarCalendar  Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори  ТърсенеТърсене  ПотребителиПотребители  Потребителски групиПотребителски групи  Регистрирайте сеРегистрирайте се  ВходВход  

Share | 
 

 Японска литература

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
Nipper
Администратор
Администратор
avatar

Брой мнения : 1623
Points : 2089
Join date : 28.12.2009
Местожителство : Пловдив

ПисанеЗаглавие: Японска литература   Нед Авг 22, 2010 1:49 am

Японски участък литература за период от почти две хилядолетия на писане. В началото работата е силно повлиян от китайския литература, но Япония бързо се развива един стил и качество на своите собствени. Когато Япония възобновява своите пристанища в Западна търговия и дипломация през 19 век, западната литература оказва силно влияние върху японските писатели, и това влияние е все още разглежда днес.

Както при всички литература, японска литература е най-добре прочетете в оригинал. Поради дълбоко езиковите и културни различия, много японски думи и фрази, които не са лесно преведени.Въпреки че японската литература и японски автори не са може би, както е известно на запад като тези в европейските и американските канони, Япония притежава една древна и богата литературна традиция, която се опира върху хилядолетие и половина писмени паметници.

Японската литература - История

Там се води дебат по отношение на класирането на периоди в японската литература. По-долу е общо ръководство на базата на важни политически и културни събития. Като се има предвид огромния диапазон от години, обхванати в тази статия, тя не е изчерпателна, а по-скоро подчертава известните работи и авторите на различните периоди. Всички имена са на японския ред на фамилното име на първо място, второто име.
Японски Антична литература (преди 8 век)

С въвеждането на канджи (汉字, букв. "китайски йероглифи") от азиатски континент, писане стана възможно, тъй като не е имало местни система писмена форма. Следователно, единственият литературен език е класически китайски да започнем с, по-късно, героите бяха приспособени да пише японски, създаването на това, което е известно като man'yōgana, най-ранните форми на Кана, или сричков писмена форма. Произведения, създадени в Nara период, се включват Коджики един митологичен отчасти, частично точна история на Япония), Nihonshoki ( хроника на един малко по-солидна Езикът, използван в строителството на този срок се различава значително от по-късни периоди и в двата си граматика и фонология. Дори в тази ранна епоха, значително диалектни различия в рамките на японски са очевидни.
Японски класическата литература (8 век - 12 век)

Класическа японска литература обикновено се отнася до литературата, произведени през Heian Период, това, което някои биха счели за златна ера на изкуството и литературата. Разказа за Genji (началото на 11 век) от Murasaki Shikibu се счита за предварително видни шедьовър на Heian фантастика и един ранен пример за художествена литература под формата на роман. Други важни произведения на този период включват Kokin Wakashu (905, вака антология) и "Записки под възглавката (990s), като последните са написани от живота, обича Murasaki Shikibu на съвременни и съперник, Sei Shonagon, за и забавления на благородниците в императора съд. В Iroha стихотворение е писано в началото на този период, се превръща в стандарт, за да може японски сричкова азбука до 19-ти век Мейджи ера реформи.

В това време на императорския двор и най-висок рейтинг kuge под патронажа на поети. Не е имало професионални поети, но повечето от тях бяха придворни дами и-в-очакване. Редактиране на антологии с поезия е един от националните предприятия. Като проекция на аристократичната атмосфера, поезията в това време е елегантен и sophiscated и изрази своите емоции в риторичен стил.
Японски средновековна литература (13 век - 16 век)

А периода на гражданската война и конфликти в Япония, тази епоха е представена от историята на Хайке (1371). Тази история е една епична внимание на борбата между Minamoto и Taira кланове за контрол на Япония в края на 12 век. Други важни истории за периода включват Kamo не Chōmei на Hōjōki (1212) и Yoshida Kenko на Tsurezuregusa (1331). Писане японски използване на смес от канджи и Кана начина, по който това е направено днес започна с тези работи в средновековния период. Literature of this period evinces the influences that Buddhism and Zen ethics had on the emerging samurai class. Литература на този период evinces на влияния, които будизма и дзен етика имали върху нововъзникващите самурай клас. Работа от този период се отличава с познания за живота и смъртта, просто начин на живот, и обратно изкупуване на убийството.

Други забележителни жанрове в този период са renga, колективните поезия и Noh театър. И двамата са бързи, разработени в средата на 14 век, а именно началото на Muromachi период.
Японски ранно-модерна литература (17 век - средата на 19 век)

Литература през това време е написана по време на голяма степен приятно Токугава Период (обикновено по-едо период). Благодарение до голяма степен на увеличението на броя на работещите и средната класа в новата столица на Едо (днес Токио), форми на популярната драма разработени, които по-късно се развиват в кабуки. В joruri и Кабуки драматург Chikamatsu Monzaemon стана популярна, считано от края на 17-ти век. Matsuo Башо, най-известен с Oku не Hosomichi (奥の細道, 1702: един пътепис различен извършени "Тесен път към далечния север", "тесния път към Oku" и т.н. на английски език), се смята за един от първата и най-големите майстори на хайку поезия. Хокусай, може би в Япония най-известните дърво блок печат художник, илюстрира фантастика настрана от известната си 36 Преглед на планината Фуджи.

Много жанрове на литературата направили своя дебют по време на едо период, подпомогнати от въстание грамотност на населението, който достига до над 90% (според някои източници), както и развитието на библиотеката (подобни) система. Jippensha Ikku (十返舎一九) написа Tokaido chuhizakurige (东海道中膝栗毛), смесица от пътешествие и комедии. Ueda Akinari започна модерна традиция странно фантастика в Япония със своя Ugetsu Monogatari, докато Kyokutei Bakin написал изключително популярен фентъзи / историческа романтика Nanso Satomi Hakkenden (南総里见八犬伝). Santo Kyōden пише историята на гей четвърти до Kansei декрети забранени такива работи. Жанрове включени ужас, разкази престъпност, морал история, комедия, и порнография-често придружени от цветни разпечатки гравюра на дърво.
Японската Мейджи и Taisho литература (края на 19 век - Втората световна война)

В епохата Мейджи бележи повторното отваряне на Япония към Запада, и в период на бързо индустриализация. Въвеждането на европейската литература, сведени свободен стих в поетично репертоар, той става широко използвани за дълъг живот работилница, включваща нови интелектуални теми. Младият японски писател и драматург проза да се борят с цялата плеяда от нови идеи и художествени училища, но романисти са първите, които успешно усвоят някои от тези понятия. Нов разговорен литература разработени центриране на "I роман," с някои необичайни герои, както в на Wagahai WA Natsume Soseki Neko де Aru (аз съм котка). Други известни романи, написани от него включва Botchan и Kokoro (1914). Shiga Naoya, т. нар. "Бог на романа" и Mori Ogai са средство за приемане и адаптиране на западните литературни конвенции и техники. Akutagawa Ryunosuke е известен най-вече за своите исторически разкази. Ozaki Koyo, Izumi Kyoka и Higuchi Ichiyo представляват щам на писатели, чиито стил hearkens Върнете се в началото-модерна японска литература.

Военновременни Япония видя дебюта на няколко автори, най-известен с красотата на техния език и техните истории за любов и чувственост, а именно Tanizaki Джуничиро и първият носител на Япония на Нобелова награда за литература, Kawabata Yasunari, майстор на психологическата проза.

Япония след войната литература

Втората световна война и поражението на Япония, повлияни японската литература. Много автори пише историята на недоволство, загуба на цел, както и за справяне с поражението. Осаму роман Dazai на залязващото слънце разказва за едно връщане на войниците Манджоугуо. Мишима Юкио, известен с двете си нихилистичен писмена форма и да си спорни самоубийства от Харакири, започва да пише в следвоенния период.

Известни писатели от 1970-те и 1980-те, бяха идентифицирани с интелектуални и морални проблеми в опитите си да повиши социалното и политическо съзнание. Един от тях е, œ Kenzaburo пише най-известните работа, един личен въпрос през 1964 г. и стана вторият носител на Япония на Нобелова награда за литература.

Иноуе Mitsuaki отдавна се занимава с атомна бомба и продължи и през 1980 да пишат за проблемите на ядрената възраст, а Ендо Shusaku изобразени религиозни дилема на Kakure Kirishitan, римокатолици във феодална Япония, като трамплин за справяне с духовни проблеми.Иноуе Ясуши също се обърна към миналото в майсторски исторически романи от Вътрешна Азия и древна Япония, за да се представят представи човешката съдба.

Авангардни писатели като Кобо Абе, който пише фантастични романи като жена на дюните (1960), е искал да изрази на японския опит в съвременните условия, без да се използва или международни конвенции или традиционни стилове, разработена нова вътрешна видения. Furui Yoshikichi tellingly, свързани с живота на отчуждени населението на градските райони за справяне с дреболии от ежедневието, а psychodramas в рамките на този ден кризи живот са били проучени от нарастващия брой на важни писатели жени. През 1988 г. Naoki награда беше присъдена на Todo Шизико за зреене лято, история улавяне на комплекса психологията на съвременните жени. Другите носители на наградите история в края на десетилетието разгледани актуални въпроси на възрастните хора в болници, в близкото минало (чиста сърце търговски район в Koenji, Токио), както и живота на Ukiyo Мейджи периода д-изпълнител. В международната литература, Ишигуро Казуо, роден в Япония, е взела местожителството си във Великобритания и спечели престижната награда Букър на Великобритания.

Мураками Haruki е един от най-популярните и противоречиви на японски автори днес. Неговата жанра противодействие, хумористични и фантастични творби предизвика ожесточени дебати в Япония за това дали те са истина "литература" или просто поп-фантастика: Oe Kenzaburo е един от най-суровите критици. Въпреки това, западните критици са почти единодушни в оценката на работата Мураками като сериозна литературна стойност.Някои от най-известните произведения са норвежки Ууд (1987) и "Вятър-Up Bird хроника (1994-1995 г.). Друг най-продаваните съвременни автори Банан Yoshimoto.

Въпреки че съвременните японски писател, обхванати широк кръг от теми, по-специално един японски подход подчерта "вътрешен живот своите предмети, като се разшири по-рано романа грижа на с разказвач на съзнание В японската фантастика, парцел развитие и действия често са били средно интерес за Емоционални проблеми. В съответствие с общата тенденция към националните характеристики, като потвърждава, много стари теми reemerged, а някои автори съзнателно се обърна към миналото. Поразително, будистки нагласи за важността на себе си знае и трогателен непостоянството на нещата, формира един скрит до остри социални критика на този материал възраст.Има все по-голям акцент върху ролята на жените, японски персона в съвременния свят, както и общо неразположение на обикновените хора изгубени в сложността на градската култура.

Популярни фантастика, не-фантастика, и на детската литература всички процъфтява в градските Япония през 1980г. Много от известните си творби, е спаднал между "чиста литература" и целулоза романи, включително всякакви исторически сериали, информация опаковани docudramas, научна фантастика, мистерия, бизнес история, военни списания, както и животински истории. Не-фантастика, обхванати всички престъпления в политиката. Въпреки, че фактически журналистика преобладават, много от тези работи са тълкувателни, което отразява високата степен на индивидуализъм. Детски работи remerged през 1950-те, и по-новите участници в тази област, много от които млади жени, донесе нови жизнеността му през 1980г.

Манга (комикси) са проникнали почти всеки сектор от най-популярните на пазара. Те включват почти всяка област на човешкия интерес, като например multivolume училище история връх от Япония, а за възрастни пазар, манга Въведение в икономиката, и порнография.Манга представлява между 20 и 30 на сто от годишния публикации в края на 1980-те години в продажбите на някои 400.0 милиарда йени годишно.

Бъдещето на японската литература

Въвеждане на 21-ви век, има спор дали повишаването на популярните форми на забавление, като манга и аниме е довело до влошаване на качеството на литературата в Япония. Контра-аргумент е, че мангата се отрази положително върху съвременната литература, като насърчава младите хора да четат повече.

Значително японски автори и произведения

Известни автори и литературни произведения на значителен ръст, са изброени в хронологичен ред по-долу. За изчерпателен списък на автори Вижте списък на японски автори:

Класическа литература
Sei Shonagon (c.~966 - c.10??): The Pillow Book
Murasaki Shikibu (c.973 - c.1025): The Tale of Genji

Medieval Literature Средновековна литература
The Tale of the Heike (1371)

Early-Modern Literature Рано-съвременна литература
Ihara Saikaku (1642 – 1693)
Matsuo Basho (1644 - 1694)
Ueda Akinari (1734 - 1809)
Santo Kyoden (1761 - 1816)
Juppensha Ikku (1765 - 1831)
Kyokutei Bakin (1767 - 1858)

Late-Modern Literature Късно-съвременна литература
Mori Ogai (1862 - 1922)
Ozaki Koyo (1867 - 1903)
Natsume Soseki (1867 - 1916)
Izumi Kyoka (1873 - 1939)
Shiga Naoya (1883 - 1971)
Tanizaki Junichiro (1886 - 1965)
Akutagawa Ryunosuke (1892 - 1927)
Eiji Yoshikawa (1892-1962) E
Kawabata Yasunari (1899 - 1972)
Dazai Osamu (1909 - 1948)
Endo Shusaku (1923 - 1996)
Abe Kobo (1924 - 1993)
Mishima Yukio (1925 - 1970)
Oe Kenzaburo (1935)
Murakami Haruki (1949)
Murakami Ryu (1952)

Източник: japneselifestyle.com


_________________



........................................................................................
Wolves and Women have much in common. Both share a wild spirit. Women and Wolves are instinctual creatures, able to sense the unseen. They are loyal, protective of their packs and of their pups. They are wild and beautiful. Both have been hunted & captured. Even in captivity, one can see in the eyes of a Woman, or a Wolf,the longing to run free, and the determination that should the opportunity arise, Whoosh, they will be gone...
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://animelovers.findtalk.biz
 
Японска литература
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
-‘•̬●’-Anime Lovers -‘•̬●’- :: Интереси и занимания :: Японска култура и език-
Идете на: